Bilim kurgu filmlerinde gördüğümüz yapay zekaya sahip teknolojiden birisi olup web 3.0 kullanımı tam yaygınlaşamadan web 4.0 ile ilgili çalışmalar yapılmaya başlanmış; bu uygulamanın Yapay Zeka teknolojisini kullanmakla beraber Augmented Reality (Arttırılmış Gerçeklik) de bu teknolojinin getirdiği yeniliklerden birisidir. Ayrıca kişisel dosyaların, verilerin ve içeriklerin depolanmasını sağlayan Bulut Bilişim uygulamalarının kullanılması bekleniyor.

   Eğitim alanında kullanımına gelince Google Apps eğitim amaçlı derslerde yararlanabilinecek bir bulut bilişim çözümüdür. Örneğin; İngilizce dersiyle ilgili aynı veya farklı sınıftaki öğrencilerin bir grup kurarak ve takvim oluşturarak herkesin uygun olacağı bir gün ve saatte ödev takibi ve calışmanın ne durumda olduğuna dair işbirliği içinde bilgi edinebilirler. Google talk uygulaması öğrencilerin aralarında haberleşmelerini sağlarken grup içindeki üye olan öğremciler paylaşılan belgeler üzerinde yorumda bulunabilirler ve düzeltmeler yapabilirler. Yine google’ın çeviri uygulamasından cümle çevirisi olsun kelime çevirisi olsun yararlanabilirler.Yapılan tüm bu çalışmalar google drive üzerinden depolanabilir, ve her yerden bu çalışmalara kolayca erişelebilir.Öğretmen google site üzerinden bir çalışma ekleyebilir ve bu çalışma hakkında öğrenciler yorumlarda bulunabilir, böylece etkileşimli bir çalışma ortaya çıkmış olur.

Yabancı Dil Eğitiminde Oyunlaştırma Tekniği Olarak QR Kodu ve Arttırılmış Gerçeklik Kullanımı

    Dinçer Çınar İngilizce dersi verirken arttırılmış gerçeklik (AR) ve iki boyutlu barkod teknolojisi Quick Response (QR) uygulamasını kullanarak öğrencilerine Hazine Avı (Treasure Hunt) oyununu oynatmış ; çocuklar mobil araçlarına barkod programını indirdikten sonra sınıf içi ve dışında farklı yerlere saklanmış barkod koduna gizlenmiş kısacık cümleleri içeren görselleri resmedip sonrasında gizlenmiş tüm ipucu resimleri bulduktan sonra tüm resimleri biraraya getirip doğru cevaba ulaşmışlardır. Web 4.0’ın sunduğu attırılmış gerçeklik uygulaması sayesinde öğrenciler eğlenceli bir şekilde hem oyun oynamış hem de İngilizce kelime öğrenimi ve genel kültür bilgilerini geliştirmişlerdir. Linki verilen adreste Çınar’ın daha ayrıntılı paylaştığı deneyim hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

http://www.egitimdeteknoloji.com/yabanci-dil-egitiminde-oyunlastirma-teknigi-olarak-qr-kodu-ve-arttirilmis-gerceklik-kullanimi/

barkod 2

Arttırılmış Gerçeklik uygulamasıdan biri olan Aurasma ile öğrencilere İngilizce dersinde öğrendikleri kelimeleri eğlenceli bir şekilde pekiştirmelerini sağlayan yukardaki örnekte anlatıldığı gibi bir Hazine Avı oyunu tasarlayarak sınıfta uygulayabilir böylece eğlenceli bir şekilde öğretim sağlanmış olur.

Kaynakça

http://www.egitimdeteknoloji.com/artirilmis-gerceklik-hazine-avi-aurasma/

http://www.egitimdeteknoloji.com/yabanci-dil-egitiminde-oyunlastirma-teknigi-olarak-qr-kodu-ve-arttirilmis-gerceklik-kullanimi/

http://ab.org.tr/ab15/bildiri/340.pdf